De laatste formaliteiten, nu echt - Reisverslag uit Jiuxianqiao, China van Dennis en Ezra - WaarBenJij.nu De laatste formaliteiten, nu echt - Reisverslag uit Jiuxianqiao, China van Dennis en Ezra - WaarBenJij.nu

De laatste formaliteiten, nu echt

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Ezra

20 Maart 2015 | China, Jiuxianqiao

Vier uur in de receptie, dat is de afspraak met onze gids Amber. Ze heeft bij de ambassade de gelegaliseerde documenten en het visum van onze dochter opgehaald. Het is grappig om te zien, dat ons meiske op haar visumfoto haar eigen vertrouwde brutale blik heeft. Er zijn de afgelopen week zo te zien weer een hoop stempels gezet. We hebben zelfs een briefje voor onze gemeente, dat ons meiske recht heeft op een Nederlands paspoort, dat ze de Nederlandse nationaliteit eigenlijk al een beetje heeft verkregen op het moment van haar adoptie, maar dat de Chinese overheid eist, dat ze op een Chinees paspoort het land uit gaat. Mei-Li vind het allemaal erg interessant, en zou graag met de documenten aan de wandel gaan, daar steken we toch maar even een stokje voor.

Als we het dan toch over gestempel hebben, we hebben voor haar een stempel uit jade laten snijden, met haar naam in Chinese karakters. Er staat: Mei Li Qing Yao op de stempel, al haar voornamen. Het handvat is in de vorm van een slang, haar sterrenbeeld.

We hebben nu alle papieren die nodig zijn voor onze terugreis. Morgen nog een rondje winkelen en koffers pakken. Vannacht is onze laatste nacht in Beijing. Morgenavond laat vliegen we naar huis. Zondag ochtend komen we dan eindelijk met zijn drieën thuis. Voor ons allemaal een heel nieuwe ervaring, maar voor ons kleine meisje nog het meest.
Zij ligt nu lief te dromen in haar bedje. Onwetend van de reis die komen gaat, nog niet wetend dat ze eindelijk thuis gaat komen.

• 20 Maart 2015 - 20:17

Dennis En Ezra :

Een veilige en mooie thuisreis! Hier is alles gereed en wachten op jullie.....wat? half Nederland lijkt het....
    Lieve groet, paps en mams.
    ps we hebben genoten van de blogs!!!!