If you please will fill in these forms - Reisverslag uit Jiuxianqiao, China van Dennis en Ezra - WaarBenJij.nu If you please will fill in these forms - Reisverslag uit Jiuxianqiao, China van Dennis en Ezra - WaarBenJij.nu

If you please will fill in these forms

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Ezra

16 Maart 2015 | China, Jiuxianqiao

'If you please will fill in these forms' Amber onze gids in Beijing reikt ons een set formulieren aan. Het laatste stukje papierwinkel van onze reis. De visumaanvraag van ons meiske dat nu nog op haar Chinese paspoort reist. Pas als we aangifte doen in Nederland wordt ze Nederlandse en zal haar Chinese nationaliteit komen te vervallen. Maar nu moet dit nog even. Ook verzamelt Amber alle benodigde papieren die de Nederlandse ambassade nodig heeft om de adoptie ook naar Nederlands recht te legaliseren. Dat, en het visum, neemt ongeveer een week in beslag. Vandaar dat we nog een week in Beijing moeten verblijven.
Zo'n Schengen-visum formulier invullen is trouwens nog geen sinecure. Dus dat gebeurde collectief, inclusief rondrennend kindergrut. Dan tekent zich een universeel fenomeen af. Alle moeders zaten te zweten op de formulieren, en alle vaders lagen op de grond met de kinderen te stoeien. De hotellobby van het keurige Radisson Blu stond compleet op zijn kop. Want ja, zo'n designstoel die kan ronddraaien, is natuurlijk ook leuk kinderspeelgoed!