Westerlingen, die zie je op tv, niet in het echt! - Reisverslag uit Yicheng, China van Dennis en Ezra - WaarBenJij.nu Westerlingen, die zie je op tv, niet in het echt! - Reisverslag uit Yicheng, China van Dennis en Ezra - WaarBenJij.nu

Westerlingen, die zie je op tv, niet in het echt!

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Ezra

13 Maart 2015 | China, Yicheng

Westerlingen, die zie je op tv, en niet in het echt. Voor ons niet voor te stellen, maar in deze provincie stad van een luttele 8.000.000 inwoners is het aantal westerlingen dat we tegen gekomen zijn op één hand te tellen, waarvan dan zo'n 90% collega adoptie ouder is en vaak ook nog in het zelfde hotel verblijft
Kortom, als westerling ben je hier gewoon een wandelend rariteiten kabinet en zo wordt je soms ook benaderd, maar zeker bekeken. Chinezen kennen in dat opzicht totaal geen gene dus je wordt van top,tot teen bekeken.

En dan ben ik ook nog blond. Tja.
Het regende eens en keer niet, en dus gingen we naar het park. Voor onze kleine meid de eerste keer in de wandelwagen, dus een groot avontuur.

Het park was werkelijk schitterend. Prachtig mooie vegetatie, tropisch natuurlijk, schitterende vijvers en een permanente kermis, inclusief reuzenrad. Voor de attracties is het wel betalen, maar voor de rest is de toegang gratis. En dus kijk je je ogen uit. Een man die zijn vogel uit laat, kleedje over de kooi, iemand die zijn saxofoon solo oefent ten overstaande van een gerbera perk, een groepje kwetterende ouderen dat een lokale variant speelt van een potje pesten op de picknick bank, en een duo rare westerlingen met hun Chinese dochter.

Je mag raden wie het meeste bekijk trok. Of ze een foto van me mochten maken, ach ja waarom niet. En dus moest ik vervolgens eerst met hem, en vervolgens met haar op de foto, ik vermoed dat ik nu ergens op de lokale variant van Facebook ben gepost. Ze hebben hier dus ook smartphones, en voor wie het wil weten, ze kosten de helft van de smartphones in Nederland, a-merken wel te verstaan. iPhone anyone?

• 13 Maart 2015 - 21:11

Christel:

Hi Ez
    Wat tof om te lezen over jullie avontuur in China. Jeetje wat komt er veel kijken bij adoptie en hoe mooi dat Dennis en jij officieel ouders zijn van Mei Li. Heel veel plezier nog daar in het verre oosten!
    x uit Leiden