Vliegtuigyoga - Reisverslag uit Yicheng, China van Dennis en Ezra - WaarBenJij.nu Vliegtuigyoga - Reisverslag uit Yicheng, China van Dennis en Ezra - WaarBenJij.nu

Vliegtuigyoga

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Ezra

08 Maart 2015 | China, Yicheng

'Ja in het zuiden van China is men erg met gezondheid bezig' zegt onze gids desgevraagd. We zijn inmiddels in goede orde aangekomen op Nanning AirPort, en zitten met koffers en al in ons beige-gouden busje richting hotel. De vlucht Beijing-Nanning is goed verlopen, wat lichte, doe uw gordels om aub, turbulentie en een wat ruwere landing dan gebruikelijk daargelaten. De vlucht werd uitgevoerd door Shenzhen air, een toch wel tot onze opluchting, lid van de star alliance group. Prachtige nieuwe Boeing( voor de gene die het willen weten ( met name Luuk, het was een 737-900)), strak gestylede crew. Eten interessant, doch niet zeer smakelijk, maar dat kan ook zijn doordat ik de pot sambal had gemist. Het was echter wel een uitdaging om het folietje van het bakje af te trekken zonder het hele tafeltje met het gerecht te decoreren, het moge duidelijk zijn dat ik daarin niet geslaagd ben.

Plotseling kwamen de schermen naar beneden en werd een stemmig muziekje opgestart. Een wat zijige stem deelde mede dat het tijd was voor de yoga. Het hele vliegtuig, inclusief mijn wederhelft, reageerde vol enthousiasme. Armen buigen, benen strekken, wilt u dat misschien nog even herhalen aub? En ondergetekende, begon dan maar aan de uitdaging uitstekende, dan wel uitgestrekte ledematen te ontwijken. Iemand ooit een ruim vliegtuig meegemaakt?

In het busje de gelegenheid toch wat navraag te doen. Ja, zegt onze gids, in Zuid China is men nogal van de gezondheid. Tja dacht ik, toen ik me door een manifeste wolk sigarettenrook naar de hotellift worstelde, dat blijkt!

• 09 Maart 2015 - 15:53

Luuk :

Leuk die vliegtuig weetjes haha