We steken er een stokje,of twee, voor/in - Reisverslag uit Jiuxianqiao, China van Dennis en Ezra - WaarBenJij.nu We steken er een stokje,of twee, voor/in - Reisverslag uit Jiuxianqiao, China van Dennis en Ezra - WaarBenJij.nu

We steken er een stokje,of twee, voor/in

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Ezra

06 Maart 2015 | China, Jiuxianqiao

In de cirkel rondom ons hotel zitten respectievelijk een Mac Donalds, een Kentucky fried Chicken, een Starbucks en een Pizzahut,.
Dat is zeg maar de makkelijkste weg. Maar waarom zou je de makkelijkste weg kiezen als er ook tig andere, moeilijker, maar vele malen interessantere wegen bestaan.
Die van vandaag heet poëtisch 'de king of dumplings' en is gevestigd in de lokale equivalent van de Bijenkorf hier aan de overkant van de weg.

'Oeh wat een leuk hoedje, en oh die schoenen!' Het moge duidelijk zijn dat het bereiken van het restaurant, naast het oversteken van de weg, nog een paar andere uitdagingen biedt.

Het keuzeproces: waar eten we vandaag was niet al te ingewikkeld. Het restaurant moest open zijn, onze jetlaggedreven magen vonden het tegen vieren al tijd voor een maaltijd, en een menu met plaatjes was ook erg wenselijk.

Zo treffen we ons zelf aan bij de 'King of Dumplings'. Chinees bier blijkt goed te hebben en de benaming 'schredded chicken' is goed gekozen. ' Oh dus zo ziet het eruit als je een kip door de schredder haalt!'

Het eten met stokjes is een uitdaging op zich, en waar we een zeebaars met mes en vork wel aardig weten te demonteren, brengen de stokjes onze fileercapaciteiten naar een heel ander niveau.

'Schat!' 'Het is de bedoeling dat je die dumpling met je stokjes beetpakt, niet inprikt!' 'Nou, dit werkt toch ook?!' 'Hoe moet ik Mei-Li nu straks vertellen dat haar moeder valsspeelt met het met stokjes eten?' 'Ik denk dat ze daar tegen die tijd smakelijk om moet lachen'. Zeg ik, terwijl ik me de laatste dumpling vakkundig toe-eigen.

• 06 Maart 2015 - 06:29

Meryl:

Wat heerlijk om te lezen hoe jullie het hebben. Reizen we een btje met jullie mee. Geniet van de reis, dan genieten wij met jullie mee! Xx

• 06 Maart 2015 - 09:05

Alina And All:

Leuk om mee te lezen, goege vlucht naar het zonnige Zuiden en kan de kersenjurk aan, die is toch wel mee?
    Over paar dagen leert Mei-li jullie wel met stokjes eten....GENIET in ons "tweede-vaderland". Succes!

• 06 Maart 2015 - 19:17

Anita:

Hoi Ezra en Dennis!
    Wat leuk om jullie te volgen op jullie mooie reis! Ik moest wel lachen net bij het lezen van dit bericht :).
    Geniet van deze onvergetelijke momenten! Liefs